luni, 18 iulie 2011

Tort "Ora 12"- Alexandru

Ora 12 este o prajitura care a inceput sa se faca la un laborator din oras acum vreo 5 ani jumatate. Eram gravida si sora-mea a venit prima oara la mine si mi-a adus aceasta prajitura. Mi-a placut la nebunie si pe toata perioada sarcinii si dupa ....cand avem ocazia mancam o "ora 12":))
Nu m-am gandit pana ieri ca as putea sa reproduc si eu aceasta prajitura care se poate face si sub forma de tort si care acum se face la mai multe laboratoare dar doar de la unul imi place imi mod deosebit.
Asa ca am cumparat din nou ieri o prajitura ca sa imi dau seama exact ce contine.
Si am simtit asa: blat bine insiropat cu sirop caramel (dar bine de tot..zemos de-a dreptul), deasupra avea un strat de caramel- ca un fel de glazura care s-a intarit (serbet ii spunea la asta pe vremea lui Ceusescu si se gasea in borcane de 400 g care se puneau pe aburi sa se incalzeasca dupa care se decora tortul ) si frisca.
Si m-am apucat si eu de facut un tort : ora 12 "pentru ca urma sa mergem la finul nostru in vizita si pe la noi este obiceiul sa mergi cu ceva la copil si mama (ceva dulce, jucarii, haine, bautura...) cam astea.

Pt tort am folosit:

4 oua
6 linguri zahar
6 linguri faina
1 lingura cacao
o jumatate praf de copt
20 ml ulei

Pt interior am folosit:

700 ml frisca
2 pachete Glazura de caramel Oetker
500 ml sirop de caramel

Blatul se face foarte usor, se separa ouale, albusul se pune intr-un bol de mixer si se mixeaza bine dupa care adaugam treptat zaharul. Galbenusele se freaca cu uleiul si se pun peste albusele batute tare. Amestecam bine dupa care adaugam praful de copt, faina si lingura de cacao.Aceasta compozitie se pune intr-o forma de 22 cm in care am pus hartie de copt si se da la cuptor pana trece testul scobitorii.Se scoate din cuptor si se lasa la racit.Intre timp pregatim siropul caramel. 6 linguri de zahar se pun la caramelizat, cand zaharul devine maroniu se pun 500 ml apa si se lasa la fiert.
Frisca se bate cu mixerul.

Blatul de tort se taie in 3 parti, se insiropeaza bine de tot cu siropul caramel (in care puteti pune si putina esenta de vanilie) dupa care glazura de la Dr Oetker preparata conf instructiunilor se pune peste fiecare parte. Dupa parerea mea ar mai fi trebuit un plic de glazura pentru ca asta e tot secretul acestui tort (prajitura).
Peste fiecare strat de glazura de caramel se pune frisca astfel incat sa ajunga pentru decorul partii de sus.A fost foarte bun, nu e ca cel de la laborator dar cu mai mult glazura de caramel ar fi putut deveni. Pe viitor cu siguranta am sa il mai fac.Cum spuneam..aceasta varianta e sub forma e tort, se poate face si sub forma de prajitura,. sa coaceti blatul in tava intinsa, sa insiropati bine de tot dupa care sa puneti moturi mari de frisca.Eu am pus mai putina in interior si mi-a mai ramas in bol, deci puteti pune mai multa.
Se decoreaza dupa pofta inimii.Eu l-am decorat mai special, deoarece l-am dus cadou cum spuneam finei mele.Acesta e finutul meu NO 3, sa imi traiasca!!:)Si v-am adus si o sectiune sa vedeti cum arata.
Si un martisor pentru toate doamnele care ma viziteaza.Sa aveti o primavara frumoasa!!!

Niciun comentariu: